Els acompanyants deixam el paper protagonista perquè l'infant el pugui tenir. Això ens permet estar en estat d'observació directa i activa de les situacions del dia a dia (convivència, emocional, aprenentatge…) i poder acompanyar les situacions quan ho requereixin.
L'escola és el lloc ideal per tenir les primeres vivències de convivència fora de l'entorn familiar. A l'escola poden practicar tots els rols socials sense judici, tenir moments en el que decidir ser seguidors, altres en els que es vol liderar, moments d’estar sols, en parella, en grup, etc. En definitiva, poder decidir i aprendre a autoregular-se a partir de les vivències.
Els infants del Talaiot són els vertaders protagonistes de les cinc hores que estan a l'escola. Allò que els ajuda a gestionar aquesta llibertat són unes rutines que es mantenen permanents en el temps, els infants decideixen si hi participen o no però les rutines sempre hi són. Des de ben petits gestionaran el temps que passen a l'escola a partir d'aquestes rutines i així com van creixent ja aniran adquirint les eines que els són útils per controlar el seu temps. Cada Comunitat té les seves pròpies rutines adaptades i respectuoses amb les etapes de desenvolupament. Ara bé, a la comunitat de grans hi ha algunes rutines que són obligatòries, com són tallers d’algunes àrees. A més, es farà una observació constant del procés d’aprenentatge dels infants i aquells que no hagin assolit certs objectius i sabers bàsics, se’ls farà un pla de treball individualitzat respectant el seu procés maduratiu.
Les normes i els límits com a gestors de la convivència a l'escola. Normes i límits que són per a tots, mestres, infants i comunitat educativa. Els infants tenen una llibertat emmarcada en una convivència a uns espais comuns. Les normes de l'escola no s'expliquen prèviament sinó que els infants les viuen i van descobrint a poc a poc allò que no poden fer a partir de allò que SI fan. Els acompanyants de l'escola som els encarregats de posar aquests límits de manera ferma i afectuosa. Els límits donen seguretat i tranquil·litat als infants, són aquells indicadors que els ajuden a ordenar el caos de la llibertat, són els punt de partida per trobar alternatives possibles als seus desigs.
La nostra escola promou la llibertat de l'ésser humà, una llibertat que duu implícita la responsabilitat de les decisions que prenem. Des de ben petits els infants fan pràctiques de decidir amb responsabilitat ja que són els protagonistes a l'hora de gestionar el seu dia a dia. Només a partir de la llibertat podem deixar de responsabilitzar els altres d'allò que ens passa i passar a ser subjectes de la nostra pròpia vida.
Partim de la confiança absoluta en les capacitats humanes i de la seguretat que tots tenim a dins allò necessari per l’òptim desenvolupament de cada ésser humà. Aquesta confiança ens permet deixar que els infants siguin ells mateixos i puguin explorar a partir de la pulsió interior per així conèixer, comprendre i crear el món que els envolta. L'escola Talaiot ofereix l'oportunitat que els infants s’autoregulin emocionalment, corporalment, en les relacions amb els demés i tenguin en compte les seves necessitats físiques…
Carrer Anfos s/n , 07687 S'Illot
971811082
ceiptalaiot@educaib.eu
Dl a Dv 8:45 a.m. a 13:45 p.m.
Dimecres 14:00 p.m. a 15:00 p.m.